Koninklijke onderscheiding voor Anny van Zandbeek

26 april 2021

Op maandag 26 april 2021 is Anny van Zandbeek-Verhoeven voor haar vele vrijwilligerswerk onderscheiden met een lintje. Zij is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Wat zijn wij trots op haar!

Anny en Ton van Zandbeek

Burgemeester Han Looijen van de gemeente Sint-Michielsgestel reikte de onderscheiding uit in de raadszaal van de Meander. “Als het gaat om vrijwilligerswerk bent u van vele markten thuis”, zei hij in zijn toespraak. “In 2015 – en dat doet mij deugd – was u één van de initiatiefnemers van het Hospice in Sint-Michielsgestel.” Hij somde achtereenvolgens haar vele vrijwilligerstaken op: Anny won informatie in, zocht  bestuursleden, schreef statuten, organiseerde vele informatieavonden, organiseerde geldwervingsacties, zocht en vond vele, vele vrijwilligers. Nu is ze naast bestuurslid zelf één van die 125 vrijwilligers. Daarnaast is ze aanspreekpunt voor de vrijwilligers, regelt vergaderingen, coördineert alles rondom nieuwe vrijwilligers en neemt deel aan de bestuursvergaderingen. “En niet onbelangrijk, u steekt vooral zelf de handen uit de mouwen, daar waar het nodig is.” Verder noemde hij ook Anny’s vrijwilligerswerk voor onder andere de Zonnebloem, ontmoetingshuis De Beemden en de Grote Gestelse Vlooienmarkt.

Haar man Ton van Zandbeek speldde het lintje bij Anny op. Na de uitreiking hebben Anny en Ton samen met hun kinderen en kleinkinderen genoten van een feestelijke lunch en taart.

Anny, namens iedereen die betrokken is bij Hospice Parunashia: hulde, je hebt het ontzettend verdiend!