Onze vrijwilligers en coördinatoren zijn grondig getraind door deskundigen en hebben duidelijke instructies gekregen over de activiteiten en handelingen die zij als vrijwilliger in Hospice Parunashia kunnen en mogen uitvoeren. Ondanks alle goede zorgen, de training en het toezicht door de coördinatoren, kan het zijn dat niet alles naar wens verloopt. In eerste instantie kunt u uw situatie bespreken met de dienstdoende coördinator. Als u na het gesprek met de coördinator nog niet tevreden bent over de verleende diensten, is het mogelijk een klacht in te dienen bij Hospice Parunashia.
Uw eventuele klacht kunt u indienen via secretaris@hospiceparunashia.nl. Na ontvangst van uw klacht, neemt het bestuur contact met u op. Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Het bestuur bespreekt tenminste eenmaal per jaar anoniem de ingediende klacht/klachten met de coördinatoren.
Mocht u niet tevreden zijn met de klachtafhandeling door het bestuur van Hospice Parunashia, dan kunt u de klacht indienen bij de klachten- en geschillencommissie van de VPTZ. Dit is een onafhankelijke landelijke klachten- en geschillencommissie. Op de site van de VPTZ vindt u zo nodig hier meer informatie over.