Het Oranje Fonds helpt Hospice Sint-Michielsgestel met € 25.000,-

8 maart 2019

“Bijna Thuis Huis”
Wat in 2015 is begonnen als een uitgesproken wens van enkele personen wordt in 2019 werkelijkheid: “Een eigen hospice in Sint-Michielsgestel” met een bedrag van € 25.000,- van het Oranje Fonds. Het idee werd uitgewerkt. Er werd informatie verzameld, veel informatie. Want er was genoeg te lezen over de palliatieve zorg en de wens om het laatste stukje van het leven op een mooie wijze te kunnen afsluiten.

We worden steeds ouder. De overheid stimuleert ons om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen. Dat leidt tot eenzaamheid en het steeds kleiner worden van het sociale netwerk. En als het levenseinde in zicht komt worden de keuzes om dit op een mooie wijze te kunnen organiseren steeds kleiner. Dan is het hospice in de vorm van een “Bijna Thuis Huis” misschien wel een bijzondere mogelijkheid om samen met alle dierbaren het afscheid van het leven op een waardige manier zelf invulling te geven.

Sluitende begroting
De hospice in Sint-Michielsgestel, dat verder gaat onder de naam Hospice Parunashia, heeft in 2018 een pand kunnen verwerven dat geschikt wordt gemaakt om in 4 zorgkamers gasten onder te brengen met een levensverwachting van maximaal 3 maanden. Voor de verbouwing is een begroting gemaakt en op basis daarvan is gezocht naar subsidiemogelijkheden. Het Oranje Fonds is daarin een toonaangevende organisatie die ernaar streeft dat niemand zich buitengesloten voelt en iedereen mee kan doen in de samenleving. Daarom steunt het jaarlijks duizenden projecten die mensen met elkaar verbinden. Die steun bestaat uit geld, aandacht en advies. Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima zijn het beschermpaar van het Oranje Fonds.

Dankzij de € 25.000,- van het Oranje Fonds hebben wij weer een stap kunnen zetten om de begroting voor de verbouwing sluitend te maken. Naast het Oranje Fonds heeft Hospice Parunashia bijdragen ontvangen van het Rabo Dichtbij Fonds en bijdragen van verschillende private goede doelen fondsen. Stichting Vrienden van hospice Sint-Michielsgestel levert met haar club van 100 een belangrijke bijdrage in de continuïteit.

Voor informatie over het Oranje Fonds neemt u contact op met NerinaVilchez, Adviseur Publiciteit, via nerina.vilchez@oranjefonds.nl of 030 23 39 348 of klik hier voor de website.
Voor informatie over Hospice Parunashia: Wout van Son, 073 55 15 175.